niedziela, 2 listopada 2014

276 Wszystkich Świętych

    Małe odstępstwo od szpitala :) Kilka kadrów z Wszystkich Świętych . Szczerze pierwszy raz zawitałem na cmentarz z aparatem w to święto . Zawsze miałem jakieś wymówki to mi się nie chciało ,to samemu nie itp. W tym roku zmobilizowałem się, dałem sobie kopa na rozpęd i hej ... Zdjęcia te robiłem na cmentarzu przy ul.Ogrodowej w Łodzi . A dla ciekawostki to : Wszystkich Świętych to rzymskokatolicka uroczystość uznawana też w anglikańskim obchodzona 1 listopada ku czci wszystkich znanych i nie znanych z imienia świętych. Uroczystość wywodzi się głównie z czci oddawanej męczennikom , którzy oddali swe życie dla wiary w Chrystusa , a których nie wspomniano ani na martyrologiach miejscowych, ani w kanonie Mszy Świętej. Pierwotnie święto to obchodzono 13 maja. Następnego dnia po Wszystkich Świętych w Dzień Zaduszny (2 listopada) obchodzony jest dzień wspominania zmarłych (w Polsce zwany Zaduszkami). Dla katolików łacińskich i wielu innych chrześcijan zachodnich jest to dzień modlitw za wszystkich wiernych zmarłych. Ludzie odwiedzają cmentarze, aby ozdobić groby kwiatami i zapalić znicze...






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz