niedziela, 21 czerwca 2015

336 Marko Świat...

      Makro , a może prawie makro gdyż nie uważam się za eksperta w tej dziedzinie ;) moja wiedza na temat tego rodzaju fotografii jest na razie uboga . Kiedyś myślałem , że makro fotografia jest prosta idę na łąkę , do lasu czy gdzieś i już coś się coś robi . No i w tym coś jest bo tam się szuka obiektów do fotografowania , lecz już samo fotografowanie proste nie jest (przynajmniej nie dla mnie) . Dzięki uprzejmości kolegi (LINK) , który pożyczył mi obiektyw canon 100mm f 2,8 makro L mogłem dokładnie się zapoznać z bliższą strukturą makro świata bo odwzorowanie jego jest 1:1 . Ale nie o tym teraz , mianowicie problem polega na tym , że to tego rodzaju zdjęć trzeba mieć chyba dużo wprawy ... Głębia ostrości jest w milimetrach wiec zrobienie nieostrego zdjęcia nie jest trudne do tego wieje wiatr wszystko się rusza ja sam też wykonuję jakieś mini ruchy , które ułatwiają przestrzelenie obiektu . Jakby tego było mało to to jeszcze czasy wyzwolenia migawki potrafią zrobić za nas nie ostre zdjęcie . Lecz w reszcie gdy udało mi się już opanować to co powodowało , że zdjęcia się zwyczajnie nie nadawały można było działać i o to efekty ... Zapewne widać gdzie używałem szkła makro ;)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz