poniedziałek, 22 stycznia 2018

Taka Zima

        Taka Zima , śnieg w końcu spadał można fotografować . W tym przypadku kadry są z roku 2017 , bo zwyczajnie teraz nie było śniegu , ale już jest więc być może jeszcze tegoroczne kadry się pojawią ;) . Mimo tego chciałem podzielić się z Wami tymi o to zdjęciami mimo , że mam je trochę czasu . Pamiętam , iż temperatura była na prawdę niska ok -13 stopni mój aparat , w sumie bateria w nim nie lubi takich warunków . Dosłownie kilka zdjęć i akumulator już mruga ... Sposobów na takie coś jest wiele ja mam taki swój może nie jest najlepszy i nie będzie dawać super efektów , ale zdjęcia będzie można trochę porobić w temperaturach ujemnych . Mianowicie posiadam trzy baterie do mojego Canona 50D . Gdy jedna jest w aparacie i tam działa , to dwie pozostałe są w dwóch różnych miejscach , jeden pod kurtka gdzie jest ciepło , a drugi w plecaku gdzie jest zimno . Powód tego jest taki , że czasem więcej wytrzyma ta bateria , która leży w zimnie . Czemu tak ? Na logikę ile czasu zajmie ochłodzenie akumulatorka , który mieliśmy w cieple w temperaturze np -10C ? Pół minuty, minutę ? Być może i bzdura , ale u mnie tak działa :) Dopiero po tym jak już padnie ten z pod kurtki następnie wkładany jest ten z plecaka i dwa pod kurtką ;) dopiero jak plecakowy odmówi posłuszeństwa idzie pod kurtkę i tak działam , ale przypominam że to taki mój sposób ;) .
Teleobiektyw zimą to jest to ! Nie tylko używam go do krajobrazów , ale także do takich detali . Niby nic, lecz mnie jakoś cieszy :) ,a mój canon 70-200 f4 L działa rewelacyjnie ;)


Kilka razy zdarzyło mi się , że zamarz mi statyw (to nie żart) w aucie którym zazwyczaj dojeżdżam gdzieś na plenerek zazwyczaj jest ciepło i wyjęcie takiego statywu na mróz powoduje to , że trochę paruje , a później zamarza . Więc przy takich rzeczach trzeba uważać ;) Jeśli będziecie zainteresowani takimi małymi poradami lub mieli jakieś pytania piszcie w komentarzach lub przez formularz kontaktowy ;)
Więc do następnego Wpisu ! ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz